کیسه های بازیافتی

امروزه با توجه به مشکلات زیست محیطی، کیسه های بازیافتی به عنوان یک راه حل برای مقابله با آلاینده های پلاستیکی در دنیا مطرح شده است و شرکت های تولید کننده محصولات قابل بازیافت بسیاری به روش های مختلف برای اجرائی شدن این طرح، اقدام به تولید انواع نایلون و نایلکس بازیافتی و پلاستیک های قابل تجزیه در محیط کرده اند.

در اول باید تفاوت کیسه های قابل بازیافت در محیط و کیسه هایی که از بازیافت کیسه های پلاستیکی ساخته می شوند مشخص شود. بسیاری از مشتریان برای خرید کیسه های زیست تخریب پذیر آن را با عنوان کیسه بازیافتی مطرح می کنند که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

کیسه های بازیافتی

تفاوت کیسه های نایلونی تهیه شده از بازیافت

به دلیل تجزیه نشدن پلاستیک در محیط و به وجود آوردن مشکلات جدی در آن اعم از آلوده کردن آب، خاک و کشته شدن میلیونها آبزیان، پرندگان و … راه کارهایی برای پیشگیری از این قبیل مشکلات عنوان شده است:

  • ساخت کیسه های تجزیه پذیر
  • استفاده مجدد از کیسه های پلاستیکی و بازیافت دوباره آنها

کیسه های نایلونی تهیه شده از بازیافت به این علت مهم است که از انباشتگی کیسه های یکبار مصرف در زمین جلوگیری شده و دوباره به چرخه تولید و مصرف برمی گردد.
تفاوت کیسه های بازیافتی با مواد درجه یک این است که اولا کیسه های ساخته شده از بازیافت برای مصارف بهداشتی از قبیل بسته بندی مواد غذایی توصیه نمی شود اما برای ساخت کیسه زباله و انواع پلاستیک که در بهداشت تاثیری ندارد بسیار مناسب است.

پلاستیک های قابل تجزیه و دلیل تجزیه نشدن پلاستیک

کیسه های زباله تجزیه پذیر

پلاستیک ها به یک ساختار زنجیره ای طولانی به نام پولیمر تبدیل می شوند و بسیار مقاوم در برابر رطوبت و عوامل محیطی دیگر هستند و به این دلیل عمر بسیار طولانی دارند.
پلاستیک های تجزیه پذیر به دلیل ممنوعیت و مقرراتی که علیه کیسه های پلاستیکی و سایر قطعات پلاستیکی یکبار مصرف وضع شده است در حال توسعه است و همچنین افزایش نگرانی برای زباله های پلاستیکی در محیط در دو دهه گذشته، افزایش تقاضا برای کیسه های زیست تخریب پذیر داشته است.

موارد استفاده پلاستیک بازیافتی

کیسه زباله زیست تخریب پذیر

پلاستیک بازیافتی در موارد مختلفی کاربرد دارد و می توان از گرانول بازیافتی در ساخت انواع پلاستیک در صنعت و کیسه های پلاستیکی استفاده کرد. مثلا برای تولید کیسه های زباله درجه دو از مواد بازیافتی استفاده می شود. علت ضخامت کیسه های بازیافتی ، مقاومت آنها در برابر پارگی می باشد تا در مقایسه با کیسه های تهیه شده از مواد اصلی چندان فرقی نداشته باشند.

بازیافت نایلکس به چه صورتی می باشد؟

با تولید 80 میلیون تن کیسه پلاستیکی در سال، در دنیا تنها کمتر از 4 درصد آنها بازیافت می شوند. بازیافت نایلکس به دلیل سبکی و هزینه بر بودن تفکیک آن بسیار کمتر در تولید استفاده می شود و بقیه در افزایش آلاینده های پلاستیکی کمک می کند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *