نایلون تجزیه پذیر چیست

با اینکه بیش از دو دهه است، مشکلات و آلاینده های پلاستیکی در محیط زیست به طور جدی در دنیا مطرح شده است و پیشنهاداتی برای حل این مشکلات از جمله تولید کیسه های زیست تخریب پذیر به جای کیسه های معمولی عنوان شده است؛ برای برخی از مصرف کنندگان این سوال پیش می آید که نایلون تجزیه پذیر چیست و چگونه آلودگی های زیست محیطی را کمتر می کند.

نایلون و نایلکس و تمامی پلاستیک های تجزیه پذیر با افزایش آلودگی های زیست محیطی پلاستیک ها، کم کردن کربن، صرفه جویی در مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست مورد توجه جهان قرار گرفته است تا با استفاده از پلیمر های زیست تخریب پذیر در ساخت پلاستیک، عمر پلاستیک های رها شده در محیط را به حداقل ممکن برسانند.

نایلون تجزیه پذیر چیست

روش های تولید پلاستیک های تجزیه پذیر

کارخانه های تولیدی برای ساخت پلاستیک های تجزیه پذیر از مواد و رزین های زیست تخریب پذیر مختلفی مطابق با استانداردهای ملی در فرایند تولید کیسه زباله پلاستیکی استفاده می کنند تا از این طریق عمر پلاستیک ها را به حداقل خود از سه ماه تا دوسال کاهش دهند که در مقایسه با روشهای سنتی که از مواد نفتی و زغال سنگ استفاده می شود و صدها سال برای از بین رفتن آنها در محیط زمان نیاز دارد بسیار فوق العاده است.

از روش های رایج ساخت پلاستیک تجزیه پذیر در دنیا می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ساخت پلاستیک تجزیه پذیر با افزودنی های اکسو
  • ترکیب پولیمرهای سنتی و گیاهی که روند تخریب پلاستیک را سرعت می بخشد.
  • ساخت پلاستیک های تجزیه پذیر با استفاده از مواد گیاهی همچون نشاسته، نیشکر، لبنیات و …

قیمت نایلون تجزیه پذیر در بازار کشور

تولید نایلکس تجزیه پذیر

قیمت نایلون و نایلکس تجزیه پذیر با توجه به افزایش خط تولید و همچنین تولید انبوه محصولات مختلف آن در کشور بسیار مناسب و ارزان است و با مراجعه به سایت های مختلف می توان تولید کنندگان آن را پیدا کرد و در هر نقطه ای از کشور اقدام به خرید مستقیم آن نمود.

برای خرید نایلون تجزیه پذیر می توانید از طریق همین سایت اقدام کنید تا با قیمتی ارزان تر از بازار و با ارائه مدارک معتبر مربوط به فروش و عرضه این محصولات از طریق کارشناسان و مشاورین فروش تهیه کنید.

پیشنهاداتی برای جایگزینی کیسه های پلاستیکی در دنیا

سالانه حدود 5 تریلیون کیسه پلاستیکی در دنیا مصرف می شود که این مقدار یعنی در حدود یک میلیون کیسه در دقیقه می باشد که اگر بخواهیم چشم انداز این واقعیت را نشان دهیم باید چنین عنوان کرد که اگر بخواهیم تمام کیسه های پلاستیکی مصرف شده در جهان را جمع کنیم مساحتی بیشتر از دو سوم کشور ایران یا به عبارتی دو برابر کشور فرانسه را در بر می گیرد که به این خاطر تلفات بسیار زیادی را بر روی سیاره از قبیل رودخانه ها، اقیانوس ها، خاک و هوا می گذارد.

به این دلیل پیشنهادهایی که برای جایگزینی کیسه های پلاستیکی در دنیا مطرح شده است بسیار زیاد است که به برخی از آنها خواهیم پرداخت:

  1. کیسه های سازگار با محیط زیست، ساخته شده از نشاسته، سبزیجات و مواد طبیعی دیگر و مشتقات روغن نباتی می باشند.
  2. کیسه های پلاستیکی زیست تخریب پذیر با استفاده از افزودن مواد اکسو تخریب پذیر به مواد پلی اتیلن
  3. استفاده از کیسه های پنبه ای و پارچه ای که می توان برای چندین بار از آنها برای خرید استفاده نمود و در صورت نیاز شست.
  4. استفاده از مواد بازیافتی در تولید کیسه پلاستیکی بازیافتی یا نایلون قابل بازیافت
  5. استفاده از پلاستیک های خرید دسته دار قدیمی ماننده زنبیل و سبد ماننده گذشته
  6. و غیره

کیسه زباله زیست تخریب پذیر

فروش کیسه تجزیه پذیر محلول در آب

کیسه های تجزیه پذیر محلول در آب نیز یکی از اختراعات دانشمندان و متخصصان می باشد که برای مصارف مختلفی ماننده قرار دادن لباسهای عفونی در بیمارستان و در موارد مختلف دیگر در صنعت و دارو مورد استفاده قرار می گیرد.

کارخانه تولید نایلکس تجزیه پذیر با بهترین دستگاهها

از اصلی ترین موارد استفاده کیسه های پلاستیکی میتوان به بسته بندی و حمل مواد غذایی، دارویی و بسیاری از قطعات صنعتی اشاره داشت که هر روز با آنها سرو کار داریم که همان طور که قبلا اشاره شد مشکلات ساختار پلاستیک و عدم تجزیه آن در محیط ، کارخانه های تولیدی را ملزم به ساخت پلاستیک قابل تجزیه زیستی یا پلاستیک های سبز کرده است.
پلاستیک های سبز یا زیست تخریب پذیر جایگزین کیسه های پلاستیکی در اروپا و بسیاری از کشورهایی می باشد که ممنوعیت کیسه های معمولی را در کشورشان اجرائی کرده اند.

کارخانه تولید نایلون و نایلکس تجزیه پذیر در ایران با استفاده از مدرن ترین دستگاه تولید نایلون و پلیمرهای زیست تخریب پذیر فعالیت خود را آغاز کرده است و انواع محصولات خود را اعم از تولید نایلون گیاهی، کیسه فریزر، نایلکس فروشگاهی تجزیه پذیر، کیسه های چاپی تجدید پذیر، کیسه زباله زیست تخریب پذیر، سفره های یکبار مصرف گیاهی و مالچ کشاورزی پایه گیاهی را با قیمت بسیار مناسبی در کشور عرضه می کند.

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد رأی: 1

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *